Konjenica osebnih avtomobilov se tudi pri nas vse hitreje opremlja z električnim pogonom. Tega trenda na srečo ni več mogoče ustaviti. Tovorni promet tako ostaja poglavitni problem, saj teža tovornih vozil in tovora presega zmogljivosti ekonomsko sprejemljivih e-pogonov in danes uveljavljenih baterijskih sklopov. Eden najbolj nestrpno pričakovanih električnih modelov tovornjaka je bil zagotovo Teslin poltovornjak, ki so ga končno postavili pod reflektorje. Včerajšnja predstavitev poltovornjaka iz Teslinih načrtovalnic mi je hipoma sprožila sugestijo na davne čase sredi osemdesetih. Takrat sem s sotrpini z zvezdo na kapi v predavalnici pirotske vojašnice poslušal enega mnogih predavanj o doktrinah in strategijah vojevanja. Tisti dan je bilo govora o "zavaravanju neprijatelja". Na kratko... če nočeš, da bi se nasprotnik preveč ukvarjal s tvojimi slabostmi in jih izkoristil, ga zamoti z demonstracijo svojih prednosti in presenečenji.
1 Comment
Eden najbolj težko pričakovanih modelov električnih vozil, Tesla model 3, je bil vse do pred kratkim zelo dobro varovana skrivnost. Razkritje videza in osnovnih podatkov lanskega marca so le sem ter tja dopolnile posamezne dokaj skromne informacije. Celo po dobavah prvim kupcem smo zaman čakali na kak res podroben test vozila. Navdušenje vseh v rekordno dolgi vrsti naročnikov je izbruhnilo pred kratkim, ko sta Trevor Page in Kenneth Bokor dobila v roke model 3 in ga res dobro predstavila v spodnjem video posnetku. V imenu slovenskih naročnikov modela 3 hvala obema ustanoviteljema model3ownerscluba, saj si sedaj lahko bolje predstavljamo, kaj vse lahko od lepotca iz Silikonske doline pričakujemo. Zaradi Tesline hitro rastoče mreže polnilnic se vodilni pri konkurenci že nekaj let zaskrbljeno praskajo po glavi. Teslini avtomobili so in bodo s časom še bolj privlačni tudi zaradi učinkovitega polnjenja na lastni infrastrukturi. Nissan je sramežljivo sledil Tesli s skromno mrežo polnilnic predvsem v okviru lastne servisne in prodajne mreže. Kaj pa ostali? Končno se je zganila tudi CCS druščina. BMW, Daimler, Ford in Volkswagen Group z Audiem in Porschejem ustanavljajo skupno podjetje IONITY, ki bo do leta 2020 v Evropi postavilo približno 400 hitrih polnilnih postaj. "Razpoložljivost omrežja za polnjenje z veliko močjo je bistvenega pomena za prodor emobilnosti. Ustanovitev IONITYja je pomemben mejnik, ki kaže, da znamo proizvajalci avtomobilov združiti moči za skupni cilj. Prvo vseevropsko High Power Charging omrežje omogoča emobilnost na dolge razdalje", pravi direktor Michael Hajesch. Primarni cilj bo omogočiti hitro in priročno polnjenje ter preprost način plačevanja. Že do konca leta je načrtovana izgradnja 20 postaj IONITY. Na približno 120 km bodo nameščene na postajališčih glavnih prometnic v Nemčiji, Avstriji in na Norveškem. Vsem dostopno omrežje bo temeljilo na evropskem sistemu za polnjenje (CCS) z močjo do 350 kW na polnilno točko.
BMW, Daimler, Ford, Audi in Porsche imajo v novi družbi enake deleže. Poudarjajo, da so vrata odprta tudi druge proizvajalce e-avtomobilov, ki se želijo aktivno vključiti v širitev omrežja za polnjenje z veliko močjo. ... ampak...Izločevanje Chademo standarda iz načrtovane infrastrukture ima tako sladko kot grenko plat. Dobro je, da se standardi poenotijo in se primora vse proizvajalce, da za evropski trg opremijo vsa vozila z enakimi polnilnimi priključki. Po drugi strani pa bodo lastniki obstoječih japonskih in korejskih vozil odločitev o podpori samo CCS standardu sprejeli z manj navdušenja. Ker bo omrežje povsem komercialno, se postavlja logično vprašanje cene storitve. Uporabniki si res ne želimo novih spomenikov, ki jih le sem ter tja obišče kak obupan voznik, ker nima druge izbire. Želimo si privlačno infrastrukturo, kar lahko zagotovijo: dobra lokacija, ad-hoc polnjenje in plačevanje, sprejemljive cene in spremljajoče gostinske storitve. Druga dilema je, kako in kdaj se bosta v to mrežo vključili Slovenija in Hrvaška, kar je podalpskim emobilcem pomembneje kot infrastruktura na severu Evrope. Ker je za taka vprašanja IONITY gotovo najboljši naslov, sem jih prosil za dodatne informacije glede načrtovanega sistema zaračunavanja in plačevanja, umestitve JV Evrope v omrežje ter jim prijazno ponudil sodelovanje bodočih uporabnikov pri promociji projekta v deželicah z obeh strani Kolpe, Sotle, Mure in kar je še podobnih voda. David Mrvar |