Elektrika je, kot sem že večkrat napisal, prinesla v svet avtomobilizma velike spremembe. Največ pozitivnih občutimo prav mi, potrošniki. Ne plačujemo več (pre)dragega goriva na blagajnah Petrola in druščine, ni več glavobolov, ko prejmemo račun za redno vzdrževanje, predvsem pa imamo veliko izbiro, kje in za kakšno ceno bomo energijo za pogon svojega električnega konjiča kupili. Navsezadnje jo lahko poceni proizvedemo sami doma, če imamo primerne pogoje za postavitev sončne, vodne ali vetrne elektrarne. Logično je, da se združba proizvajalcev vozil, olj, maziv, rezervnih delov in predvsem naftnih derivatov tega boji. Dosedanji lahki in zanesljivi profiti iz teh dejavnosti niso več tako samoumevni kot pred nekaj leti. Prav tako je logično, da z zavajajočimi objavami poskušajo vplivati na globalno javnost in upočasniti nezadržne spremembe, med drugim tudi z naročanjem plačanih raziskav z vnaprej znanimi, lažnimi rezultati. Zelo obsežno raziskavo mnenj vodilnih oseb iz avtomobilske industrije je izvedlo globalno podjetje KPMG. O njej je pred kratkim pisal tudi Avtomagazin. Raziskava je zelo zanimiva in pokriva široko področje razvoja avtomobilske industrije v prihodnjem desetletju. V sicer zelo širokem spektru rezultatov je ponudila dve za nas najbolj zanimivi trditvi:
Obe trditvi sta po mojem skromnem mnenju iz trte zviti. Nepristranski strokovnjaki, ki se res dobro spoznajo na vodikovo tehnologijo, vedno znova pojasnujejo, da vodik zaradi fizikalnih lastnosti in velikih izgub ne more biti konkurenčen baterijski tehnologiji pri shranjevanju energije in da v nasprotju z baterijami nima večjih možnosti izboljšav. Tukaj si lahko prebereš primerjavo učinkovitosti vodika in baterije, o čemer je pisal dober poznavalec vodikove tehnologije Dejan Skrivalnik. Nasprotno je baterijski pogon že danes tu, je učinkovit in prinaša celo vrsto koristi. Nekatere sem zbral in opisal tukaj. Zakaj se torej kljub nasprotnim dokazom Avto-Veljaki tako zavzemajo očrniti baterijo in opevati vodik? Zaradi finančnih interesov, jasno. Vodika ne moremo proizvajati doma, morali bi ga kupovati na vodikovih polnilnicah, kot je npr. že nekaj let odprta, a nikoli delujoča Petrolova vodikova polnilnica v Lescah. O tem se je tukaj razpisal kolega Primož Lemež. Seveda so se anketiranci v raziskavi obregnili tudi ob poteze politike, ki v vse več državah napoveduje drastične ukrepe za zmanjšanje onesnaževanja, ki ga povzroča promet. Tako naj bi se po mnenju anketirancev potrošniki odločali za električne avtomobile skoraj izključno zaradi prisile, ki jo napoveduje regulativa in ne prostovoljno. Dejstva so seveda povsem nasprotna. Že danes se z dejstvi opremljeni ljudje zavestno odločajo za nakup električnih vozil. Zdrava kmečka pamet jim narekuje pravilno presojo, kaj je dobro zanje in družbo, v kateri živijo. Iz odgovorov anketirancev lahko izluščimo, da se vodilni kader avtoindustrije novih trendov v smer elektrifikacije vozil dobro zavedajo in da jih poskušajo razvrednotiti. Hkrati pa iščejo nadomestne vire potencialno izgubljenih prihodkov v novih poslovnih modelih predvsem souporabe električnih vozil in v močno profitabilni digitalizaciji in dodatnih online storitvah za uporabnike e-vozil. Ozaveščenost prebivalstva raste, prav tako pozitivne izkušnje z uporabo električnih avtomobilov. Kljub temu lahko velika večina prebivalstva še vedno zlahka nasede tovrstnim objavam t.i. raziskav. Marsikdo se zato ob naslednjem nakupu klasičnega avtomobila po nepotrebnem zaveže obiskovati bencinske črpalke naslednjih x let in zastrupljati zrak. Posredno pa nevede s tem podpira izkoriščevalske kapitaliste, terorizem in omogoča onesnaževanje morja, podtalnice. Zato se mi zdi pomembno, da jim vsi, ki že leta uživamo dobrobiti električnih vozil, tudi z nasprotnimi članki preženemo strah pred emobilnostjo. Prav je, da se na take zapise odzivamo in jih argumentirano negiramo. Omenjena raziskava KPMGja ponuja zanimive napovedi anketirancev tudi z drugih področij, ki vplivajo na njihovo branžo. Vsem, ki vas tema zanima, priporočam, da si jo ogledate in morda v komentarjih napišete svoje mnenje. Uporabnikom električnih vozil želim varno vožnjo, ostalim pa, da se nam kmalu pridružite. David Mrvar
1 Comment
|