Eden najbolj težko pričakovanih modelov električnih vozil, Tesla model 3, je bil vse do pred kratkim zelo dobro varovana skrivnost. Razkritje videza in osnovnih podatkov lanskega marca so le sem ter tja dopolnile posamezne dokaj skromne informacije. Celo po dobavah prvim kupcem smo zaman čakali na kak res podroben test vozila. Navdušenje vseh v rekordno dolgi vrsti naročnikov je izbruhnilo pred kratkim, ko sta Trevor Page in Kenneth Bokor dobila v roke model 3 in ga res dobro predstavila v spodnjem video posnetku. V imenu slovenskih naročnikov modela 3 hvala obema ustanoviteljema model3ownerscluba, saj si sedaj lahko bolje predstavljamo, kaj vse lahko od lepotca iz Silikonske doline pričakujemo.
0 Comments
Zaradi Tesline hitro rastoče mreže polnilnic se vodilni pri konkurenci že nekaj let zaskrbljeno praskajo po glavi. Teslini avtomobili so in bodo s časom še bolj privlačni tudi zaradi učinkovitega polnjenja na lastni infrastrukturi. Nissan je sramežljivo sledil Tesli s skromno mrežo polnilnic predvsem v okviru lastne servisne in prodajne mreže. Kaj pa ostali? Končno se je zganila tudi CCS druščina. BMW, Daimler, Ford in Volkswagen Group z Audiem in Porschejem ustanavljajo skupno podjetje IONITY, ki bo do leta 2020 v Evropi postavilo približno 400 hitrih polnilnih postaj. "Razpoložljivost omrežja za polnjenje z veliko močjo je bistvenega pomena za prodor emobilnosti. Ustanovitev IONITYja je pomemben mejnik, ki kaže, da znamo proizvajalci avtomobilov združiti moči za skupni cilj. Prvo vseevropsko High Power Charging omrežje omogoča emobilnost na dolge razdalje", pravi direktor Michael Hajesch. Primarni cilj bo omogočiti hitro in priročno polnjenje ter preprost način plačevanja. Že do konca leta je načrtovana izgradnja 20 postaj IONITY. Na približno 120 km bodo nameščene na postajališčih glavnih prometnic v Nemčiji, Avstriji in na Norveškem. Vsem dostopno omrežje bo temeljilo na evropskem sistemu za polnjenje (CCS) z močjo do 350 kW na polnilno točko.
BMW, Daimler, Ford, Audi in Porsche imajo v novi družbi enake deleže. Poudarjajo, da so vrata odprta tudi druge proizvajalce e-avtomobilov, ki se želijo aktivno vključiti v širitev omrežja za polnjenje z veliko močjo. ... ampak...Izločevanje Chademo standarda iz načrtovane infrastrukture ima tako sladko kot grenko plat. Dobro je, da se standardi poenotijo in se primora vse proizvajalce, da za evropski trg opremijo vsa vozila z enakimi polnilnimi priključki. Po drugi strani pa bodo lastniki obstoječih japonskih in korejskih vozil odločitev o podpori samo CCS standardu sprejeli z manj navdušenja. Ker bo omrežje povsem komercialno, se postavlja logično vprašanje cene storitve. Uporabniki si res ne želimo novih spomenikov, ki jih le sem ter tja obišče kak obupan voznik, ker nima druge izbire. Želimo si privlačno infrastrukturo, kar lahko zagotovijo: dobra lokacija, ad-hoc polnjenje in plačevanje, sprejemljive cene in spremljajoče gostinske storitve. Druga dilema je, kako in kdaj se bosta v to mrežo vključili Slovenija in Hrvaška, kar je podalpskim emobilcem pomembneje kot infrastruktura na severu Evrope. Ker je za taka vprašanja IONITY gotovo najboljši naslov, sem jih prosil za dodatne informacije glede načrtovanega sistema zaračunavanja in plačevanja, umestitve JV Evrope v omrežje ter jim prijazno ponudil sodelovanje bodočih uporabnikov pri promociji projekta v deželicah z obeh strani Kolpe, Sotle, Mure in kar je še podobnih voda. David Mrvar Zgodba je pognala korenine pred mnogimi leti, ko sem zaradi slabe izkušnje v eni od Lidlovih trgovin zaprmej sklenil, da praga njihove trgovine ne prestopim več. So se mi zamerili, ker sprva niso hoteli spoštovati svojih lastnih pravil glede vračila izdelkov. Obljuba je ostala trdna vse do pred kratkim, ko je Lidl kot drugi trgovec v Ljubljani na svojem parkirišču postavil hitro polnilno postajo. Investicija ni bila poceni, a se bo zagotovo obrestovala. Lidl s tem namreč izkaže kot družbeno odgovorno podjetje in zvabi v svojo trgovino veliko uporabnikov električnih avtomobilov. Seveda, lahko bi bil zloben in bi uporabljal polnilnico, kadar bi jo potreboval in še vedno spoštoval zavezo izpred let, a je želja po poštenem odnosu hitro omilila mojo staro zamero. Sedaj se ob vsakem obisku trgovine na Toplarniški sprehodim med policami in vedno najdem kaj, kar bi tako ali drugače moral kupiti.
Občina Dolenjske Toplice je s sofinanciranjem Eko sklada postavila prvo polnilno postajo, ki bo oskrbela z energijo električna vozila na parkirišču za Kulturno kongresnim centrom. Navdušen sem nad preprostostjo in vsestranskostjo uporabe AC/DC polnilnice, ki jo je izdelal Zavod Zadihaj iz Maribora. Polnilnica trenutno nudi eno Type 2 in dve šuko vtičnici, kmalu (do konca oktobra) pa bo nadgrajena še z Chademo in CCS standardom. Vklopi se s tel. klicem ali s pomočjo mobilne aplikacije. Zelo praktično v primerjavi z uporabo RFID kartic/ključkov. Tako ni nobene potrebe po zamudnem pridobivanju le teh ali celo omejeni dostopnosti izven delovnega časa občine, kar povzroča nevšečnosti pri nekaterih konkurenčnih polnilnih postajah. V imenu bodočih uporabnikov hvala občini Dolenjske Toplice za postavitev postaje in modro odločitev pri izboru modela, Eko skladu oz. državi pa za pomoč pri financiranju nakupa. Kako je bilo na sami otvoritvi, si lahko pogledaš v video posnetku. David Mrvar |